Jak wdrożyć visual merchandising w sklepie spożywczym

ekspozycja owoców i warzyw w sklepie spożywczym

Visual merchandising w sklepie spożywczym ma skłonić Klientów do zakupów. Sposób ekspozycji towaru wpływa na postrzeganie sklepu. Warto zadbać więc o właściwą prezentację produktów, aby zwiększyć grono zadowolonych Klientów.

Czym jest visual merchandising w sklepie

warzywa na regale w sklepie spożywczymRealizacja merchandisingu to istotny element strategii sprzedażowej w sklepach spożywczych. Polega na odpowiednim wyeksponowaniu produktów. W taki sposób, aby przyciągnąć uwagę Klientów i zachęcić ich do zakupów.

Przede wszystkim ważne jest odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach. Najczęściej kupowane artykuły powinny być umieszczone na wysokości wzroku. Tak, aby były dobrze widoczne i dostępne. Produkty o mniejszej popularności mogą być rozlokowane na niższych lub wyższych półkach. Artykuły promocyjne warto również umieszczać w koszach ekspozycyjnych.

Kolejnym ważnym elementem merchandisingu w branży spożywczej jest estetyka wyeksponowanych produktów. Powinny być one odpowiednio ułożone, w czystych i nieuszkodzonych opakowaniach. Etykiety opakowań skierujmy przodem do Klientów. Dzięki temu nazwy produktów i marek będą dobrze widoczne.

Istotne jest także odpowiednie wykorzystanie przestrzeni sklepowej. Przykładowo, w obrębie kas możemy umieścić niewielkie kosze lub stojaki ze słodyczami i przekąskami. W ten sposób zachęcimy Klientów do zakupów impulsowych.

Powyższe elementy poprawiają doświadczenie zakupowe Klientów. Wpływają także na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie, zysku sklepu.

 

Merchandising w sklepie – układanie artykułów na półkach

świeże pomidoryRegularne uzupełnianie towaru na półkach to kolejna z zasad merchandisingu. Dbałość o utrzymywanie dostępności produktów dla Klientów przekłada się na większą sprzedaż. Uzupełnianie towaru powinno odbywać się w sposób regularny i zgodny z zapotrzebowaniem.

Ważne jest również, aby dobrać odpowiednią ilość produktów, która zostanie umieszczona na półce. Zbyt duża ilość artykułów może przytłoczyć Klientów i zniechęcić do dokonania zakupów. Klienci nie lubią także pustych przestrzeni na półkach. Mogą wtedy skierować się do konkurencyjnego sklepu.

Warto także odpowiednio wyeksponować artykuły. W tym celu w sklepach stosuje się oświetlenie umieszczone w górnej części regałów lub na półkach. Pamiętajmy także o materiałach POSM, na przykład banerach, topperach reklamowych, standach.

Na półkach powinien przez cały czas panować porządek. Aby utrzymać ład na regale, możemy zamontować popychacze towaru. Dzięki nim po pobraniu artykułu z półki, kolejne wysuwają się na przód. W rezultacie pracownikom pozostaje więc tylko sprawdzanie, czy na półkach nie brakuje towaru. Zaoszczędzony czas przeznaczą na inne zadania. Na przykład wykładanie towaru lub obsługę Klientów.

W ramach merchandisingu w sklepie spożywczym ważne jest atrakcyjne rozmieszczanie produktów. Dzięki wdrożeniu powyższych wskazówek zwiększymy zadowolenie Klientów z zakupów.

Wykonamy projekt Twojego sklepu spożywczego:
https://www.abm.com.pl/projekt-sklepow-biur

Wyposażenie do sklepu spożywczego znajdziesz tutaj:
https://wyposazamysklepy.pl/regaly-sklepowe-na-stoiska-branzowe

Przeczytaj także:
https://stojaki-sklepowe.pl/akcesoria-dodatkowe/posm-czyli-materialy-wspierajace-sprzedaz-w-sklepie/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *