Zalety reklamy zewnętrznej – dlaczego firma jej potrzebuje

aranżacji witryny sklepowej

Jakie są zalety reklamy zewnętrznej? Czym wyróżniają się poszczególne formy reklamy outdoor? Omawiamy korzyści z promowania firmy w przestrzeni publicznej.

Plusy stosowania reklamy outdoor

litery reklamowe 3DDo plusów reklamy outdoorowej zaliczamy z pewnością zaistnienie w świadomości odbiorców. To ważne zwłaszcza dla marek, które budują swoją pozycję na rynku. Reklama zwiększa rozpoznawalność sklepu. Pozwala wyróżnić się wśród konkurencji.

Reklama zewnętrzna to skuteczny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki. Komunikaty w przestrzeni publicznej docierają do odbiorców codziennie, przez 24 godziny na dobę.

Kolejna zaleta reklamy zewnętrznej to możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Nasz przekaz reklamowy może trafić codziennie do setek, a nawet tysięcy przechodniów. Wśród nich z pewnością znajdą się potencjalni Klienci!

Możemy wybierać różne lokalizacje dla reklamy w przestrzeni publicznej. Billboardy warto postawić w miejscach, gdzie mamy większą szansę na zainteresowanie odbiorców. Znaczenie ma na przykład natężenie ruchu czy wiek przechodniów.

Reklama zewnętrzna: rodzaje i koszt

reklama logo na ścianęReklamy OOH (out of home) są instalowane w różnych miejscach w przestrzeni publicznej. Na budynkach, w centrach handlowych, na przystankach i przy drogach. Istnieje wiele materiałów do ekspozycji reklamy, które omawiamy poniżej.

Popularne nośniki reklamy zewnętrznej:

Billboardy – Plakaty reklamowe o dużych rozmiarach. Umieszczane przede wszystkim na wysokich słupach. Instalowane przy ruchliwych ulicach, w centrach handlowych, na przystankach i stacjach.

Reklamy wielkoformatowe – Instalowane zwłaszcza na budynkach i rusztowaniach. Drukowane na odpornych siatkach mesh lub winylu.

Szyldy – Tablice reklamowe montowane na lokalu. Na przykład sklepie, biurze, restauracji czy hotelu. Szyldy przyjmują formę kasetonów, liter 3D i plafonów reklamowych.

Pylony reklamowe – Stojące konstrukcje umieszczane obok lokalu. Ułatwiają Klientom dotarcie do firmy.

Kasetony – Podświetlane tablice z nazwą i logo firmy. Znajdują się zwykle na budynku, oznaczając wejście do sklepu.

Potykacze reklamowe – To na przykład stojaki OWZ (otwórz – włóż – zamknij) na plakaty. Lub też stojaki kredowe z tablicą do zapisywania komunikatów.

Airboard – Reklama w postaci dmuchanej. Wykorzystywana głównie podczas wydarzeń organizowanych w plenerze.

Citylight – Podświetlane tablice reklamowe. Pojawiają się zwykle na wiatach przystankowych.

Reklamy mobilne – Banery na przyczepach samochodów. Auta z reklamą mogą poruszać się po wybranych trasach lub parkować w określonej lokalizacji. Podobnym sposobem na promowanie firmy jest oklejenie samochodów folią reklamową.

Plakaty reklamowe – Afisze rozwieszane na ogrodzeniach, ścianach budynków czy też przystankach.

Ulotki, katalogi, gazetki – Papierowe materiały promocyjne to nadal popularna forma reklamy. Są rozdawane na ulicach, w galeriach i na przystankach. Dołączane do produktów. Czy też wręczane podczas degustacji. Kolportaż materiałów reklamowych może być skierowany do konkretnych firm i instytucji.

Wyróżniamy też działania, które polegają na efekcie zaskoczenia. Ambient marketing to reklama nietypowa, korzystająca z elementów z otoczenia. Zwykle szokująca, dlatego mocno wyróżnia się wśród pozostałych form reklamy.

Realizacją reklamy outdoorowej zajmują się agencje reklamowe. Ile kosztuje taka reklama? To zależy między innymi od możliwości firmy. Dlatego na początku współpracy z agencją ustala się budżet przeznaczony na promocję. Na cenę reklamy wpływa między innymi jej rodzaj, wielkość i lokalizacja. Koszt obejmuje też przygotowanie i produkcję materiałów, a także wynajem powierzchni reklamowej.

Na koniec warto dodać, że warto stosować różnorodne rodzaje promowania firmy. Oprócz tradycyjnej formy reklamy skupmy się też na działaniach w sieci.

Przeczytaj też:

https://blog.abm.com.pl/reklama-zewnetrzna-outdoor-a-aspekty-prawne/

https://wyposazenie-dla-sklepow.pl/sklepy-odziezowe/strategie-marketingowe-zmysly-w-ekspozycji-produktow/

Potykacze reklamowe do ustawienia przed sklepem:

https://wyposazamysklepy.pl/potykacz-stojak-reklamowy-owz

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *