Każda firma w pewnym momencie staje przed wyzwaniem modernizacji sklepu. O sukcesie sklepu decyduje bowiem nie tylko asortyment, ale i otoczenie, w którym jest prezentowany. Nowoczesny wystrój sklepu świadczy o tym, że podążamy za trendami i dbamy o doświadczenie Klientów. W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy firmą, która inwestuje w rozwój.
Przyczyny remodelingu sklepu
Właściciele decydują się na przeprowadzenie remodelingu, aby zwiększyć atrakcyjność sklepu. Zależy im na częstych odwiedzinach stałych Klientów i przyciąganiu nowych. To ogólny powód, dla którego marki decydują się na odświeżenie wnętrza placówki.
Kiedy warto podjąć decyzję o zmianie aranżacji sklepu? Przyjrzyjmy się bliżej przyczynom, dla których placówki decydują się na ten krok.
Główne powody zmiany aranżacji sklepu:
– rozszerzenie oferty sklepu – wprowadzenie nowych kategorii oznacza konieczność zakupu nowych mebli lub zmianę dotychczasowego układu wnętrza,
– potrzeba aktualizacji wizerunku marki – w odpowiedzi na zmieniające się trendy w wyposażeniu sklepów,
– poprawienie doświadczeń Klientów – kiedy remodeling ma na celu ułatwienie poruszania się po sklepie i lepszą prezentację odzieży,
– konieczność wymiany mebli, które noszą widoczne ślady użytkowania – pojawienie się na meblach zarysowań, przebarwień czy pęknięć są znakiem, że czas na wymianę wyposażenia sklepu,
– zachowanie spójności w obrębie sieci – dostosowanie wszystkich sklepów do określonego standardu wspiera identyfikację marki.
Aktualizacja wnętrza sklepu w praktyce
Zdecydowaliśmy się zainwestować w aktualizację wnętrza sklepu. Pierwszym krokiem jest znalezienie wykonawcy, który zajmie się remodelingiem naszego sklepu. Aby zmiana aranżacji przyniosła spodziewane rezultaty, wybierzmy specjalistów w projektowaniu i wyposażaniu sklepów.
Remodeling rozpoczyna się od inwentaryzacji lokalu i uzyskaniu pomiarów. Projektant wnętrz poznaje cele właściciela sklepu i obszary, w których Klient chce dokonać modernizacji. Po poznaniu oczekiwań dotyczących wyglądu wnętrza, projektant przygotowuje wstępny koncept wraz z projektem. Po wprowadzeniu ewentualnych poprawek omawiane są etapy renowacji. Uzgadniany jest również termin realizacji, dokładny koszt usługi czy dodatkowe zapisy zawarte w umowie.
Dzięki wprowadzaniu zmian w wystroju sklepu nasza marka podąża za zmianami w branży. To z kolei ma przełożenie na zadowolenie Klientów, a w rezultacie na wyniki sprzedaży. Warto więc uwzględnić remodeling w strategii rozwoju.
Jeśli rozważasz modernizację sklepu, sprawdź realizacje producenta wyposażenia sklepów:
https://www.abm.com.pl/wyposazamy-sklepy-biura-realizacje
Przeczytaj również:
https://stojaki-sklepowe.pl/sklepy-odziezowe/remodeling-sklepu-czyli-jak-unowoczesnic-punkt-sprzedazy/
https://regaly-do-sklepu.pl/regaly/meble-loftowe-do-salonu-3-must-have/